QR-codes in de horeca: ‘Oplossing voor de 1,5 meter-economie’

30 april 2020

'Het jaar 2020 wordt het jaar van QR-codes in de horeca. Hoewel gesloten, zien leveranciers een stijgende vraag vanuit de horeca. Simpelweg omdat bestellen middels QR-codes past in de nieuwe 1,5 meter-economie.'

Misset Horeca schreef een artikel over QR-codes in de horeca als oplossing voor de 1,5-meter-economie en sprak hierover met René Eijsink, onze Commercieel Directeur:

‘Er zit een verschuiving in de vraag. Juist door de anderhalvemeter-economie, die waarschijnlijk nog wel even standhoudt, is de mogelijkheid voor contactloos bestellen en betalen extra populair.’

‘Werken met QR-codes in de horeca levert een horecazaak in normale omstandigheden gemiddeld zo’n 15 tot 20 procent extra rendement op. Het voordeel is dat de webshop-pagina automatisch ook aan upselling doet. Dus de bestelpagina toont bij een kop koffie direct ook de opties voor gebak. Bij bestelling van wijn of bier ziet een gast meteen de borrelhap-opties in beeld. Bij de Efteling hebben ze op een gegeven moment de upselling-optie tijdelijk uitgezet, omdat ze in de keuken de vraag niet aankonden. Daar hebben ze de app van de Efteling zo ingericht dat je een bestelling kunt plaatsen als je in de rij van een attractie staat. Kom je de attractie uit, dan staat je broodje al klaar. Wachten hoeft niet meer, waardoor de productie in de keuken ook omhoog kan.’

Lees het volledige artikel op de website van Misset Horeca.

Wil je QR-bestellen mogelijk inzetten in jouw zaak? Neem contact op om te kijken hoe wij je kunnen ondersteunen in de anderhalve-meter-economie.