Blijven verbeteren en vernieuwen is de sleutel tot succes voor Telstar Beach

24 augustus 2022

Een surfshop, surfschool en beachclub: bij Telstar Beach in Ermelo bieden ze alles voor een heerlijke dag op en aan het water. Om het diverse aanbod goed te stroomlijnen is het bij Telstar Beach een vereiste dat de werkprocessen geautomatiseerd verlopen. Zo kwam ook de wens voor een betrouwbare betaaloplossing dat meer omvat dan alleen een kassa. We spraken Barry van Lingen, Managing Partner bij Telstar Beach, over hun succesformule.

Surfshop, surfschool en beachclub

Telstar onderscheidt zich door het zijn van een ‘one-stop-shop’; ze hebben alles voor watersportliefhebbers. Zo is er een surfshop, waar ze zowel fysiek als online voorzien in alle benodigdheden rondom de surf- en kitesport. “Onze surfshop is de grootste surfshop van Europa en we hebben de ambitie om de grootste van de wereld te worden.”, aldus Barry.

Daarnaast kun je bij de surfschool lessen volgen en materiaal huren om zelf het water op te gaan. Elke zomer organiseert de surfschool surfcamps voor kinderen. Acht weken lang komen er zo’n 70 kinderen per week lessen volgen. En dan is er nog de beachclub, welke naast een restaurant ook fungeert als officiële trouwlocatie. “Bij Telstar doen we best veel en wat we doen willen we ook goed doen. We zijn altijd bezig met scholing en het leveren van kwaliteit. We merken dat onze gasten dit ook zo ervaren en waarderen.”

Op zoek naar een totaaloplossing

Om kwaliteit te kunnen blijven bieden aan gasten was Telstar Beach op zoek naar een totaaloplossing om de werkprocessen te reguleren. “We kozen voor de oplossingen van Eijsink vanwege de betrouwbare naam. Ook is het fijn dat je flexibel licenties kunt aanschaffen en de vrijheid hebt om eigen hardware te kiezen. Zo kozen wij voor eigen handhelds om de kassa-app op te draaien. Op het moment maken we gebruik van het POS kassasysteem in combinatie met handhelds, tafelreserveringssoftware, personeelsplanningssoftware, QR-bestellen en QR-betalen. In het najaar gaan we ook werken met digitale bar- en keukenschermen.”  

Alles valt of staat met een goede planning

Om de organisatie van verschillende activiteiten en evenementen voor groepen, én het ontvangst van dagelijkse gasten in goede banen te leiden is een kloppende personeelsplanning voor Telstar Beach essentieel. “Voor de personeelsplanning maken wij gebruik van de personeelsplanner van booq. Deze is heel handig gekoppeld aan de kassa. Al onze medewerkers geven in de medewerkers-app aan wanneer ze niet beschikbaar zijn. Daarnaast delen we via de personeelsplanner open diensten waar medewerkers vervolgens in de medewerkers-app op kunnen reageren.”

QR-bestellen als service verhogende oplossing

Naast bestellingen opnemen met handhelds, maken ze op het grote terras van de beachclub gebruik van QR-bestellen en QR-betalen. Zo kunnen gasten die na het surfen even lekker snel een colaatje willen drinken deze gemakkelijk zelf bestellen en direct afrekenen. “Wij zien QR-bestellen als service verhogend. Gasten worden er bij het placeren op gewezen dat ze ook zelf kunnen bestellen. Hierdoor hebben de runners meer tijd om even een praatje te maken met de gasten.”

Plannen voor de toekomst

Om in de toekomst nog meer gasten van dienst te zijn, is het de bedoeling dat Telstar Beach vanaf volgend jaar het gehele jaar door open gaat zijn. “We gaan komend najaar verbouwen. Het restaurant wordt twee keer zo groot. Ook komt er een dichte serre waarvan het dak open en dicht kan. Daarnaast krijgen we 20 beach lodges aan het water waar gasten kunnen blijven overnachten. In de zomer draait het bij ons om de watersport, maar in de winter gaan we voor het wintersportgevoel. Zo willen we het gehele jaar door gasten op Strand Horst gaan verwelkomen.”

 

Wil jij net als Telstar Beach profiteren door systemen te integreren? Neem contact op!