Klantcase De Diamanten Ring: "We bleven aanpassen en printen"

29 augustus 2018

“Wij maken écht alles zelf, met totaal 13 bakkers in dienst. Brood, banket, onze klanten komen langs voor kwaliteit.” In 2015 namen Patrick van Holsteijn en Thomas van Bavel Stadsbakkerij De Diamanten Ring over van de vorige eigenaren. Een sprong van Brabant naar Delft, in een bakkerij die al 250 jaar bestond. Patrick: “Het was net ‘Ik vertrek’, editie Nederland. Soms moet je dingen in het leven doen waarvan je van te voren niet weet hoe het afloopt. Maar het liep heel goed!”

Vast werkrooster

Zo goed zelfs, dat het inplannen van personeel steeds lastiger werd. Het team is inmiddels ook bijna 30 collega’s sterk. “Hoe de personeelsplanning geregeld werd toen we begonnen? Nou, niet, eigenlijk. Vreselijk. Ik kwam uit een grote supermarktketen waar we daar ‘gewoon’ software voor hadden. Hier maakten we een vast weekrooster waar niet vanaf geweken werd. En dat is lastig, want je weet bijvoorbeeld dat je op zaterdag soms wel 12 mensen kunt gebruiken. Maar niet iedereen hoeft om 8 uur te beginnen. Soms wil je er wat mensen bij hebben om 9 uur, of kan er juist iemand naar huis om 13 uur. We bleven aanpassen en printen.” En dan kwamen daar de uren aan salarisadministratie nog bij. “Op zondag gelden bij ons toeslagen, dus die bereken je apart. Zijn alle urenbriefjes wel leesbaar, is alles goed opgeteld… Ik was zo 3-4 uur bezig.”

Nooit meer terug

Op zoek naar een oplossing dus. “De booq Personeelsplanner was al snel in beeld. We hebben nog andere software bekeken, maar daar miste het in- en uitkloksysteem. En dat vonden we juist prettig.” Nu willen de ondernemers nooit meer terug. “We bevelen het andere bedrijven aan. Het werkt super. Het geeft heel veel rust en structuur, iedereen weet waar hij aan toe is.” Ook de medewerkers zijn enthousiast. “Ze vinden het superfijn. Pushberichten via de app bij belangrijke roosterwijzigingen, goedkeuring van vrije dagen, heel handig.”

"booq Personeelsplanner geeft heel veel rust en structuur, iedereen weet waar hij aan toe is.”

24/7 service

Stadsbakkerij De Diamanten Ring staat nooit stil. De tijd die met de booq Personeelsplanner wordt bespaard, gaat direct terug in het bedrijf. Patrick legt uit dat het team nooit té ver vooruit kijkt, maar per jaar nieuwe doelen stelt. Én deze haalt. “Zo wilden we dit jaar onze webshop helemaal op de rit. Onze klanten kunnen nu 24/7 brood bestellen, om op te halen óf voor bezorging.” En de zaak is 7 dagen in de week open. Service wanneer jóu dat uitkomt. “Dat is de toekomst, je merkt dat klanten het waarderen.”