Service en gastgerichtheid: zo maak je volgens Recreatiepark De Boshoek het verschil
Op de Veluwe ligt Recreatiepark De Boshoek. Een plek waar tijdens je vakantie van alles te beleven is. Met twee restaurants en hoogwaardige faciliteiten biedt De Boshoek alles wat je nodig hebt om optimaal van je vakantie te kunnen genieten. We spraken Marieke van Kuik, Hoofd Horeca, over hoe digitalisering op het vakantiepark wordt ingezet om met service én gastgerichtheid het verschil te maken.
Geliefd vakantiepark
Dat Recreatiepark De Boshoek een geliefde vakantiebestemming is bij jong en oud komt volgens Marieke door de ligging én de faciliteiten waarover het park beschikt. Ook ben je in korte tijd in grote steden, zoals Amersfoort. Daarnaast hebben gasten de keuze uit verschillende verblijfsaccommodaties. Comfortabele hotelkamers, safaritenten, trekkershutten met ingerichte keuken of chalets met wellness; mensen komen hier voor luxe, maar ook om ‘gewoon’ te kamperen.”
Er valt altijd iets te beleven
“Op het park zijn persoonlijke aandacht en gastgerichtheid erg belangrijk. We organiseren daarom ook veel activiteiten voor onze gasten. Een groot succes altijd is het Plezierplein op zondagmiddag. Rondom het horecaplein vinden dan allerlei evenementen plaats voor het hele gezin: een braderie, een stormbaan, live muziek. Terwijl de kinderen geschminkt worden, genieten de ouders op ons terras. Daarnaast kunnen zowel gasten als bezoekers activiteiten ondernemen via Events op de Veluwe, zoals de natuur in op een E-chopper. Binnenkort krijgen we onze eigen escaperoom. Daar hebben we veel zin in!”
Toepassing van online bestelopties
“Een andere manier waarop wij onze gasten extra service bieden is de inzet van digitaliseringsoplossingen van Eijsink. Wat voor onze horecagelegenheden perfect werkt zijn de bestelsite en de bestelzuil. Gasten bestellen eten via onze website en kunnen het bij hun accommodatie laten bezorgen. In onze snackbar hebben we de bestelzuil staan. Gasten bestellen en betalen bij de bestelzuil de gewenste snacks en halen het op bij het afhaalscherm. Door onze bestelsite en bestelzuil hoeven gasten minder lang te wachten én kunnen ze ondertussen hun gang gaan.”
Controle in de keuken
“Ook voor ons personeel zorgt online bestellen voor voordelen. Het zorgt onder meer voor efficiëntie in de keuken. We hoeven bestellingen niet meer handmatig te noteren. De bestellingen komen direct binnen op de keukenschermen. In het begin was het gebruik van digitale bar- en keukenschermen even wennen, maar nu vindt het personeel het juist prettiger werken doordat je minder verbaal hoeft te communiceren. Je ziet precies wanneer een partie is gestart met het bereiden van gerechten of hoe lang geleden een order is aangeslagen. Kortom, we hebben meer controle in de keuken.”
Meer aandacht voor de gast
“Voor ons restaurant Western Plaza maken we voornamelijk op ons terras gebruik van QR-bestellen. Het lijkt in eerste instantie minder persoonlijk, maar door QR-bestellen houden we in de bediening juist tijd over om een praatje te maken met onze gasten, bijvoorbeeld over wat er te doen is in de omgeving. Bij ons maken vooral gezinnen en jongeren gebruik van QR-bestellen. Kinderen vinden het leuk om uit te proberen en jongeren zijn eraan gewend. We hebben het idee om in de toekomst ook QR-bestellen te gaan gebruiken in de huisjes. Zo zouden gasten, naast bestellen via de bestelsite, ook door het scannen van een QR-code vanuit hun accommodatie eten kunnen bestellen. Dit zou het nog makkelijker maken voor gasten.”
Positieve vooruitzichten
“Ook komend seizoen verwachten we dat meer Nederlanders in eigen land zullen blijven voor vakantie. We hebben afgelopen zomer gemerkt dat mensen de schoonheid van Nederland hebben (her)ontdekt. Vooral mensen die nog nooit in Nederland hebben gekampeerd, beviel het kamperen in eigen land goed. We maken ons dan ook geen zorgen over drukte komend seizoen. Echter vinden we het wel belangrijk om te blijven innoveren op het gebied van horecavernieuwing, optimalisering van service en gebruiksgemak op het park. We hebben gemerkt dat het bieden van een stuk extra service aan je gasten echt het verschil kan maken. Ik zou andere vakantieparken dan ook adviseren om te investeren in digitaliseringsoplossingen. Naast dat het fijn werkt voor je medewerkers, zorgt het voor gemak voor je gasten. En daar draait het om.”