‘Rolling’ BoulesBitesBar staat als een huis

22 juli 2021

Wie ooit op vakantie is geweest in Frankrijk, kent het beeld van het typisch Franse dorpspleintje. De inwoners spelen onder de platanen jeu de boules en drinken een wijntje op het naastgelegen terras. Dit Franse parkgevoel haalt BoulesBitesBar met hun krachtige franchiseconcept vol vermaak en horecabeleving naar binnen. Nú al op zes locaties, aan eind van dit jaar worden er nog eens 12 in Nederland en België verwacht!

Van trampolinepark naar jeu de boules

Voldoet de traditionele setting van eten en drinken serveren nog wel? Danny Smits en zijn compagnons Davey van de Laan en Emile van Westing, die eerder samen aan het roer stonden van Jumpsquare-trampolineparken, denken van niet. Je moet er beleving omheen bieden. Danny: “Er zijn maar weinig plekken waar je lekker kunt eten en drinken én een activiteit kan doen. BoulesBitesBar vult de complete beleving van horeca, leisure en events in. Bij ons sta je letterlijk met je wijntje in de ene hand en jeu de boules bal in de andere.”

Buckets vol fun

Jeu de boules een typische campingsport beoefend door senioren? Helemaal fout. “Jeu de boules is voor alle leeftijden (de ballen zijn niet zwaar), laagdrempelig (je hoeft je niet om te kleden) en bovenal een sociaal, competitief spel (je speelt samen). In tegenstelling tot karten of bowlen hoef je na het spel niet bij de speelruimte weg, omdat de zaak in diverse eilandjes is ingedeeld. Elke baan heeft een eigen zitje, waardoor je voor of na het spel aan dezelfde tafel kunt blijven borrelen. Of je neemt plaats aan één van de vele tafels voor een lunch of diner.

Op onze menukaart vind je heerlijke bites als luxe borrelplanken, poké bowls, wraps en hamburgers. De bar biedt een breed scala aan speciaalbieren, goede rode & witte wijnen en exotische cocktails. Hiermee stimuleren we een lang bezoek. Het potje jeu de boules is dus zeker niet verplicht en dát maakt BoulesBitesBar een gezellige hang-out voor zowel een vriendengroep of dinner-date, gezinsuitje of buurtborrel!”

Versneld groeien door corona

Waar in december 2019 de eerste BoulesBitesBar in Tilburg werd geopend, staat de teller inclusief de eerste Belgische vestiging in Hasselt nu op zes. Aan het eind van dit jaar worden er nog acht vestigingen in Nederland verwacht en vier in België. En dat in coronatijd. “Corona heeft ervoor gezorgd dat we versneld konden groeien. Onze focus ligt op karakteristieke, goedbereikbare centrumlocaties die nu vrijkwamen en waarvan we huurcontracten overnamen. Met dank aan partners als Heineken en Vrumona in de zoektocht naar geschikte panden en de belangstelling van local heroes die de plaatselijke markt goed kennen om te franchisen. De nieuwe franchisenemers worden net als het personeel met cursussen klaargestoomd op onze locaties Tilburg en Hasselt, die beide fungeren als flagshipstore.”

Hard franchise

Het succes behaalt het ondernemerstrio van BoulesBitesBar met de sfeervolle urban ambiance en stabiliteit van het hard franchiseconcept. Ondernemers worden zoveel mogelijk gestuurd en ontzorgt om zich vooral bezig te kunnen houden met gastbeleving. In hun handboek ligt alles vast, van de inrichting met klassieke Franse bankjes en lantarenpalen, tot de onderscheidende uitstraling op social media en vriendelijke bediening aan tafel. “De groei is er nog lang niet uit. We willen nu in Nederland operationeel goed staan en in België meer naamsbekendheid opbouwen, voor we uitbreiden naar Duitsland en Polen.”

Au revoir

De vlotte service en ontspannen sfeer die de BoulesBitesBar-fans waarderen, wordt mede mogelijk gemaakt door digitalisering. “Digitalisering helpt ons gigantisch. Als een medewerker aan de andere kant van de zaak staat en een bestelling met de handheld opneemt, komt deze zonder tijdsverlies bij de bar terecht. Als een gast z’n glas leeg heeft en de groep wil net gaan proosten, dan prioriteren we deze tot spoed en wordt deze met 25 seconden uitgeserveerd. Op de keukenschermen zien we hoelang het duurt om gerechten te bereiden en welke efficiëntieslagen we kunnen maken. Kortom: in onze zaken kunnen we niet zonder mobiele pin, handhelds, digitale keukenschermen of ons datadashboard om efficiënt te werken en te sturen op resultaat.“