Terugblik eerste editie Dag van het Bier

11 september 2019

Gisteren vond de allereerste Dag van het Bier plaats, een nieuw event voor de natte horeca, georganiseerd door Misset Horeca in samenwerking met partners als Eijsink. Ruim 200 horecaondernemers die méér willen halen uit deze populaire gouden drank verzamelden ’s ochtends al vroeg bij Winkel van Sinkel in Utrecht. Vervolgens vonden er gedurende de hele dag diverse rondes met workshops en kennissessies plaats, specifiek gericht op het delen van praktische tips en tricks.

Kennis delen

De Dag van het Bier stond dus écht in het teken van kennis delen, en dat was al direct bij de opening merkbaar. Bierbrouwer (en voormalig tophockeyer) Jacques Brinkman vertelde hoe zijn micro-brouwerij een positie wist te verwerven in de markt. Vervolgens verdeelden de bezoekers zich over diverse sessies, bijvoorbeeld die van biersommelier Bas Schempers over het vertalen van bierkennis naar de gast, of die van bier- en spijs chef Arvid Bergstöm over bier & foodpairing.

Sessie Jopen en Eijsink

Als partner van het event verzorgde Eijsink ook een tweetal sessies, in samenwerking met onze bijzondere klant Jopenbier. Horecamanager Barry de Haan vertelde over het ontstaan van Jopen, hoe deze bijzondere brouwerij Haarlem als brouwersstad weer stevig op de kaart zette, én hoe de ondersteuning van slimme automatisering onmisbaar is geweest bij hun succes. Zeker de wisselwerking met narrowcasting, digitale barschermen en de tapautomatisering zette het publiek aan het denken. Zo onderstonden mooie discussies en gesprekken, waarbij de aanwezigen eigen ervaringen, uitdagingen en vragen op tafel legden. Fantastische, interactieve sessies waren het gevolg.

Bruisende sfeer

Uiteindelijk bracht de eerste Dag van het Bier precies waarop gehoopt was: een bruisende sfeer en enthousiaste ondernemers. Tijdens de afsluitende borrel werd dan ook nog lang nagekletst en menig sessie nog eens herbesproken. Plus, de speciale bierviltjes met daarop een QR-code konden uitgebreid door de aanwezigen worden getest: hoe werkt QR-bestellen en wat zijn de voordelen? Nieuwe mogelijkheden, innovatie, méér met bier – de aanwezige ondernemers keerden geenthousiasmeerd en met nieuwe ideeën huiswaarts. Wat ons betreft een geslaagde eerste editie van dit event. Het smaakte naar meer!